Zwykły karton, a może reklama Twojej firmy? Opakowania kartonowe w marketingu

Opakowania na produkty mogą pełnić nie tylko swoją praktyczną funkcję. Dodatkowo mogą promować znajdujące się w nich produkty i ich producenta.

Sklepowe półki uginają się pod ciężarem produktów w różnorodnych opakowaniach. Obecnie to, jak zapakowany jest produkt, ma znaczenie pod wieloma kątami – od jego ochrony przed uszkodzeniem, poprzez zachowanie jego jakości, a skończywszy na wyróżnieniu go na tle produktów konkurencyjnych. Gdy zatem celem jest spełnienie tych wymogów, potrzebny jest dobry producent opakowań kartonowych, który pomoże w realizacji każdego pomysłu.

Kiedy warto wybrać opakowania z kartonu?

Karton jest jednym z często używanych materiałów opakowaniowych. Wykorzystywany jest zarówno do pakowania większych jednostek ładunkowych, jak i pojedynczych produktów. Jest niedrogi, lekki, ekologiczny, dlatego ciągle cieszy się tak dużym powodzeniem w branży opakowań. Producent opakowań kartonowych może zaoferować swoim klientom dostęp do szerokiej gamy opakowań, które są dopasowane indywidualnie do konkretnych artykułów. Opakowanie kartonowe może wtedy być stosowane do zabezpieczenia produktu bez żadnych dodatkowych materiałów opakowaniowych lub też może tworzyć dekoracyjne pudełko, z którego wyciąga się produkt w jego opakowaniu, na przykład w tubce lub w folii. Ze względu na tak szerokie zastosowanie opakowania kartonowe mogą być zatem używane to tak szerokiej gamy produktów, aby nie tylko zabezpieczyć je przed czynnikami zewnętrznymi, ale także nadać im atrakcyjny wygląd.

Rodzaje opakowań kartonowych

Każdy producent takich opakowań może zaoferować swoim klientom szeroką gamę różnych typów opakowań wykonanych z kartonu. Wśród nich znajdują się takie warianty jak:

  • Pudełka klapowe – to popularne pudełka wyposażone w dwie klapki na górze, często używane jako transportowe.
  • Pudełka teleskopowe – bardziej atrakcyjnie wizualnie pudełka, które składają się z pokrywki nakładanej na podstawę.
  • Pudełka fasonowe – wyróżniają się specjalnymi klapkami wyposażonymi w skrzydełka, aby można było je łatwo otwierać i zamykać.
  • Pudełka wsuwane – wyróżniają się wsuwaną konstrukcją, dopasowane wymiary powodują, że pudełko i jego obwoluta idealnie do siebie pasują.

Oczywiście, producent może również wykonać opakowania w wielu innych wariantach, także na zamówienie klienta, aby dzięki temu perfekcyjnie odpowiadały potrzebom produktu i marki.

Opakowania kartonowe – metody personalizacji

Na opakowaniach kartonowych umieszcza się nadruki i dodatkowo stosuje się metody ich uszlachetniania, aby nadać im atrakcyjny wygląd. Producent opakowań kartonowych może zaoferować pod tym względem szeroką gamę nadruków w różnych technologiach, aby pudełka mogły prezentować się atrakcyjnie.

Obecnie bardzo popularne są pudełka w stylu eko – kartony są pokrywane jedynie małymi nadrukami i nie mają dodatkowych obwolut, folii. Dzięki temu są również przyjazne dla środowiska naturalnego. Minimalistyczne wzornictwo nadaje im niebanalny wygląd.

Producent opakowań kartonowych może wykonać również niebanalne pudelka kartonowe wykończone gładkim papierem o matowej nawierzchni z błyszczącymi elementami podkreślonymi folią – to sposób na pakowanie luksusowych, prestiżowych przedmiotów.

Gdzie zamawiać opakowania kartonowe? 

Obecnie efektowne opakowania kartonowe można zamawiać w wielu firmach – zapewniają one klientom kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko samo wykonanie opakowań, lecz też przygotowanie projektów graficznych.

Z dokładnymi ofertami producentów opakowań można zapoznać się już teraz online.