W czym może pomóc Ci agencja social media?

Chcesz założyć konto swojej firmy na Facebooku? A może zależy Ci na skutecznym prowadzeniu kampanii na Instagramie. Pomoże agencja social media.

Media społecznościowe nie tylko pozwalają na łatwą komunikację, ale również niosą ze sobą szeroką gamę innych korzyści. Obecnie wykorzystywane są one również przez firmy, które za ich pośrednictwem mogą dotrzeć do szerokiego grona klientów na całym świecie. Właśnie dlatego powstała nowa dziedzina marketingu – social media marketing. Jest on domeną agencji reklamowych określanych jako agencja social media

Na czym polega social media marketing?

Marketing w mediach społecznościowych, czyli social media marketing jest obecnie uznawany za jedną z najskuteczniejszych form prowadzenia reklamy w internecie. Wykorzystuje on tak popularne dzisiaj media społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, aby wspomnieć tylko o tych najbardziej znanych.

Reklama w mediach społecznościowych jest dla firmy nie tylko sposobem, aby zaprezentować swoją ofertę szerokiej gamie odbiorców, ale również niesie ze sobą wiele innych korzyści:

  • zwiększenie rozpoznawalności
  • tworzenie pozytywnego wizerunku
  • angażowanie klientów
  • budowa lojalnego grona fanów
  • przystępne ceny

Te zalety powodują, że reklama w mediach społecznościowych, jaką może zrealizować także agencja social media, jest obecnie tak popularna i chętnie wybierana.

Jak prowadzi się kampanie social media marketingowe?

Atutem social media marketingu jest jego łatwa dostępność. Zasadniczo każda firma może założyć własne konto na Facebooku, aby tam promować swoją ofertę, angażować fanów, organizować różne akcje, na przykład konkursy.  Założenie konta na większości portali jest całkowicie darmowe, a wtedy, gdy prowadzi się działania samodzielnie, nie trzeba ponosić żadnych dodatkowych kosztów marketingu.

Poza tym media społecznościowe oferują swoim klientom dostęp do własnych metod marketingowych, na przykład na Facebooku są to Facebook Ads. To płatne techniki, które jednak wybierane są bardzo często, ponieważ za ich pomocą można łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów na postawie ich wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania.  Oczywiście, nie każdy przedsiębiorca ma czas na to, aby zajmować się prowadzeniem własnego konta na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Właśnie dlatego pomocna będzie wtedy agencja social media, która zaplanuje i poprowadzi kampanię.

Czym zajmuje się agencja social media?

Agencja reklamowa może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę w ramach reklamy w mediach społecznościowych. Obejmuje ona między innymi usługi jak:

  • prowadzenie badań klientów i konkurencji
  • przygotowywanie kampanii social media marketingowych
  • zakładanie kont w mediach społecznościowych
  • systematyczne publikowanie wpisów w social media
  • angażowanie fanów, na przykład przez organizację konkursów
  • odpowiadanie na zapytania
  • prowadzenie analiz marketingowych

Kiedy warto zwrócić się do agencji social media marketingu?

Pomoc agencji jest dobrym wyborem wtedy, gdy firma pragnie zainwestować w tę dziedzinę reklamy internetowej i jednocześnie chce mieć pewność, że promocja będzie prowadzona efektywnie. Samodzielne realizowanie działań w powyższym zakresie nie tylko jest czasochłonne, lecz również wymaga odpowiedniej wiedzy. Jej brak może skutkować w pojawieniu się problemów, między innymi skutkujących utratą pozytywnego wizerunku, zmniejszenie liczby fanów, a tym samym zredukowaniem zysków dla firmy.

Z dostępnymi ofertami agencji reklamowych wyspecjalizowanych w social mediach można zapoznać się już teraz online.