Co zyskasz z outsourcingiem IT?

Masz firmę i chcesz mieć pewność, że będzie działać sprawnie pod kątem IT? Pomyśl o skorzystaniu z profesjonalnego outsourcingu!

Coraz więcej polskich firm przechodzi na outsourcing IT, który umożliwia efektywne prowadzenie biznesu poprzez skorzystanie z kompleksowego wsparcia informatycznego w niskiej cenie. Sprawdź, czym dokładnie jest outsourcing IT, jakie usługi obejmuje i co możesz z nim zyskać.

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing jest formą dostarczania usług, w której zamawiający nie zatrudnia pracowników, ale korzysta z nich w innej firmie. Dzięki temu może on zredukować swoje koszty i jednocześnie korzystać z fachowej obsługi.

Wśród wielu wariantów outsourcingu znajduje się również outsourcing IT, który polega na świadczeniu usług w zakresie informatycznym.

Dzisiaj, gdy wiele firm nie może już obejść się bez komputerów i dostępu do sieci, outsourcing IT jest bardzo popularną usługą. Dzięki niej można prowadzić działalność znacznie efektywniej, skupiając się na jej rozwoju, a nie na kwestiach IT, które dla przeciętnego człowieka mogą być niezrozumiałe.

Na czym polega outsourcing IT?

Usługa jak profesjonalny outsourcing IT jest świadczona obecnie w różnych formach przez firmy outsourcingowe. Warto więc przyjrzeć się bliżej dostępnym wariantom obsługi, by wybrać odpowiednią opcję dla siebie.

Najkorzystniejszy cenowo jest outsourcing IT prowadzony w formie zdalnej. Wtedy pracownicy firmy outsourcingowej są do dyspozycji klienta przez internet i telefon. Mogą oni wtedy szybko udzielić niezbędnych odpowiedzi i wykonać potrzebne działania za pośrednictwem zdalnych pulpitów na komputerach.

Usługa może dodatkowo obejmować pomoc stacjonarną. Jest ona konieczna w wielu przypadkach, gdy nie jest możliwe zapewnienie sprawnej obsługi za pomocą internetu czy telefonu. Wtedy pracownik firmy prowadzącej outsourcing IT przyjeżdża na miejsce do klienta.

Warto wskazać, że obecnie outsourcing IT może być również prowadzony w wariancie 24/7, czyli z pomocy można korzystać przez całą dobę i wszystkie dni w tygodniu. To najlepsze rozwiązanie dla tych firm, które nie chcą, by zaskoczyła je niespodziewana awaria wpływająca negatywnie na działanie biznesu.

Outsourcing IT – zakres usług

Wybierając ofertę jak profesjonalny outsourcing IT, można uzyskać dostęp do rozbudowanej palety usług dedykowanych dla firm.

Wśród usług oferowanych przez firmy outsourcingowe znajdują się przede wszystkim:

  • tworzenie sieci komputerowych oraz prowadzenie administracji sieciami
  • konfigurowanie komputerów w firmie
  • instalowanie systemów operacyjnych i innego oprogramowania na komputerach
  • doradztwo informatyczne dla firm, między innymi w doborze odpowiedniego sprzętu komputerowego, bezpieczeństwa IT
  • wdrażanie polityk bezpieczeństwa IT w firmie
  • przygotowywanie backupów, czyli kopii zapasowych ważnych danych
  • naprawa usterek komputerów i innych sprzętów
  • zakładanie stron internetowych, kont pocztowych
  • usuwanie problemów z oprogramowaniem komputerowym

Powyższy zakres usług jest jedynie przykładowy, ponieważ outsourcing IT może włączać również inne czynności. Warto sprawdzić oferty firm prowadzących usługi w tym zakresie, na przykład jak itcenter.pl, aby dopasować najlepszą ofertę do swoich wymagań.

Jakie korzyści daje outsourcing IT?

Skorzystanie z usługi jak outsourcing IT jest związane z rozlicznymi korzyściami. Dlaczego warto się na nią zdecydować?

Do najważniejszych korzyści wynikających z usług outsourcingowych IT zaliczane są przede wszystkim:

  • pełna gama usług do wyboru, które można dobrać do własnych potrzeb, na przykład pod kątem specyfiki działania firmy
  • wyższy poziom bezpieczeństwa dla firmy pod kątem IT, między innymi zmniejszenie ryzyka utraty ważnych danych, ataków hackerskich, strat wywołanych przez awarie
  • obniżenie kosztów związanych z prowadzeniem działalności, ponieważ nie ma potrzeby zatrudniania specjalisty w dziedzinie IT
  • możliwość skoncentrowania się na prowadzeniu działalności zamiast na kwestiach IT, które mogą być problematyczne dla niedoświadczonej osoby
  • szybka reakcja na zgłoszenia, która może następować 24 godziny na dobę oraz 7 dni w tygodniu
  • budowa przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami